zuzu v1 250

Oleje silnikowe 10W60

Kategoria
    Producent
    Baza
    Lepkość
    API
    ACEA
    Norma
    Przeznaczenie
    Pojemność
    Zapach
    Napięcie
    Moc
    Podstawa
    Na stanie
    Zastosuj filtr
    Kategoria
    Baza
    Przeznaczenie
    Producent
    Lepkość
    API
    ACEA
    Norma
    Zapach
    Napięcie
    Moc
    Podstawa
    Pojemność
    Na stanie

    Wyświetlanie wszystkich wyników: 5

    Oleje Silnikowe 10W60

    Olej silnikowy 10W60, będący szczytem oferty wśród olejów syntetycznych i półsyntetycznych. Dedykowany do użytku w samochodach sportowych oraz wyczynowych, które są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Unikalna formuła zapewnia maksymalną ochronę silnika w najbardziej wymagających warunkach, zarówno dla jednostek benzynowych, jak i diesel. Dzięki zaawansowanej technologii, oleje charakteryzują się wyjątkową stabilnością termiczną oraz odpornością na wysokie ciśnienia, co jest kluczowe dla zachowania pełnej sprawności silnika podczas intensywnej jazdy czy na torze wyścigowym.

    Oleje silnikowe 10W60, wzbogacone dodatkami, oferuje zwiększoną ochronę oraz zapewnia płynność pracy silnika. Produkty marek takich jak np. olej silnikowy Valvoline vr1 racing 10W60 5l czy Castrol Edge Supercar 10W60, dostępne na rynku, umożliwiają kierowcom wybór, który najlepiej odpowiada specyficznym potrzebom, zapewniając tym samym spokój umysłu oraz pewność, że silnik jest odpowiednio chroniony.

    Wybierając olej silnikowy 10W60 do swojego samochodu czy motocykla, klienci oczekują produktu, który spełni ich oczekiwania. Oleje są szczególnie polecane dla silników o wysokim stopniu modyfikacji lub tych, które są regularnie eksploatowane w warunkach ekstremalnych, gdzie standardowe oleje mogłyby nie sprostać.

    Olej silnikowy 10w60 – zastosowanie

    Olej silnikowy 10W60 jest specjalnie formułowany, aby sprostać wymaganiom najbardziej trudnych warunków eksploatacji, które napotykają wysokowydajne jednostki benzynowe oraz diesla. Jego unikalna klasa lepkości 10W-60 oferuje doskonałą ochronę i wydajność w szerokim zakresie temperatur, od chłodnych poranków po gorące dni na torze wyścigowym. Dzięki zaawansowanym dodatkom technologicznym i syntetycznej bazie, olej zapewnia niezrównane właściwości smarujące, minimalizując tarcie. Poniżej przedstawiono szczegółowe informacje na temat jego zastosowania i zalet:

    • Zastosowanie w pojazdach wyczynowych: Idealnym wyborem dla samochodów sportowych, supercarów i motocykli o wysokiej mocy. Jego formuła została opracowana, aby wytrzymać obciążenia i temperatury, które są typowe dla ciężkich warunków eksploatacji, takich jak jazda na torze, wyścigi czy intensywne użytkowanie drogowe.
    • Ochrona w szerokim zakresie temperatur: Zapewnia efektywne smarowanie zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach pracy silnika. Pozwala na szybkie osiągnięcie optymalnych warunków smarowania po starcie, a także utrzymanie stabilnego filmu olejowego podczas intensywnego użytkowania w wysokich temperaturach.
    • Zaawansowane właściwości smarujące: Zapewniają maksymalną ochronę przed zużyciem, korozją i osadami. Olej 10W60 skutecznie redukuje tarcie wewnętrzne w silniku, co przekłada się na lepsze osiągi, większą efektywność paliwową i dłuższą żywotność silnika.
    • Rekomendacje i doboru oleju: Przy wyborze oleju 10W60 ważne jest, aby zwrócić uwagę na zalecenia producenta pojazdu oraz specyfikacje techniczne oleju. Regularne sprawdzanie i wymiana oleju zgodnie z zaleceniami są kluczowe dla utrzymania optymalnej ochrony i wydajności silnika.

    Olej silnikowy 10W-60, zgodny ze specyfikacją SAE J300 z 2015 roku, charakteryzuje się zaawansowanymi właściwościami zapewniającymi wysoką ochronę i wydajność silnika w szerokim zakresie temperatur. Oto szczegółowe właściwości tego oleju:

    • Maksymalna lepkość dynamiczna: Olej 10W-60 ma maksymalną lepkość dynamiczną 7000 cP (centypoise) w temperaturze -25°C. Wartość wskazuje na zdolność oleju do zachowania odpowiedniej lepkości i smarowania silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach, co jest kluczowe dla ochrony silnika przy zimnym starcie.
    • Maksymalna temperatura pompowalności: Określona na poziomie 6000 przy temperaturze -30°C, wskazuje na maksymalną temperaturę, przy której olej może być pompowany przez system olejowy silnika bez utraty płynności. Zapewnia, że nawet w niskich temperaturach olej będzie w stanie dotrzeć do wszystkich krytycznych komponentów silnika, zapewniając ich ochronę i smarowanie.
    • Lepkość kinematyczna w temperaturze 100°C: Waha się w zakresie od minimalnych 4,1 mm²/s do maksymalnych 21,9 – 26,1 mm²/s. Szeroka gama lepkości kinematycznej przy 100°C pozwala na optymalne smarowanie silnika w normalnych i wysokich temperaturach pracy, chroniąc silnik przed zużyciem i osadami.
    • Lepkość HTHS (High Temperature High Shear) w 150°C: Minimalna wartość 3,7 cP (centypoise) wskazuje na lepkość oleju pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze, co odgrywa kluczową rolę w ochronie silnika podczas intensywnej jazdy i w ekstremalnych warunkach, kiedy to tarcie i obciążenie silnika są znacznie zwiększone.

    Olej silnikowy 10w60 – specyfikacja

    • Oleje 10W-60 to produkty wysokiej klasy, które spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników, szukających optymalnej ochrony dla swoich wysokowydajnych maszyn.
    • Klasa lepkości: 10W-60, gdzie „10W” oznacza wydajność oleju w niskich temperaturach (W – Winter), a „60” określa jego lepkość w wysokich temperaturach pracy silnika, zapewniając odpowiednią ochronę w szerokim zakresie temperatur.
    • Baza: Zwykle pełni syntetyczna, choć mogą występować formuły półsyntetyczne, zapewniające lepszą ochronę przed zużyciem, niższą lotność i lepszą stabilność termiczną w porównaniu do olejów mineralnych.

    Normy i klasyfikacje:

    • API: Oleje 10W-60 mogą spełniać różne klasyfikacje API, takie jak API SN dla nowoczesnych silników, które wymagają zaawansowanej ochrony przeciwzużyciowej i przeciwosadowej.
    • ACEA: Często spotykane są również specyfikacje ACEA, np. ACEA A3/B4, które wskazują na wysoką ochronę przed zużyciem oraz zdolność oleju do pracy w silnikach z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

    Zastosowanie: Idealny dla silników benzynowych i diesel, sportowych samochodów, motocykli o wysokich osiągach oraz innych pojazdów wymagających zaawansowanej ochrony w trudnych warunkach eksploatacji.

    Zalety:

    • Doskonała ochrona silnika nawet przy bardzo wysokich temperaturach pracy.
    • Zminimalizowane tarcie, co przekłada się na lepsze osiągi i efektywność paliwową.
    • Wyjątkowa stabilność filmu olejowego przy wysokich obciążeniach.
    • Ochrona przed osadami i korozją, przedłużająca żywotność silnika.
    • Wymagania producenta: Zawsze zaleca się sprawdzenie zaleceń producenta pojazdu odnośnie klasy lepkości i specyfikacji oleju, aby zapewnić maksymalną kompatybilność i ochronę silnika.