Płyny do chłodnic
- Syntetyczny
- Półsyntetyczny
- Mineralny
- 2-suwowe
- 4-suwowe
- Automatyczne skrzynie biegów
- Manualne skrzynie biegów
- Maszyny budowlane
- Mechanicznie zautomatyzowane
- Mosty napędowe
- Napędy spiralne
- Napędy zębate
- Obróbka metali
- Obróbka plastyczna
- Olej do przekładni przemysłowych
- Olej maszynowy
- Oleje do przekładni przemysłowych
- Oleje obróbcze
- Oleje przekładniowe
- Oleje przekładniowo-hydrauliczne
- Oleje przemysłowe
- Oleje specjalistyczne
- Płyny hamulcowe
- Przekładnia przemysłowa
- Przemysł spożywczy
- Rolnictwo / Ogrodnictwo
- Samochody ciężarowe
- Samochody osobowe
- Urządzenia budowlane i górnicze
- AmbiPur
- Atas
- Autoland
- Axe
- Boll
- Borygo
- Brumm
- Carlube
- Carmotion
- CarPlan
- Castrol
- Elf
- Filtron
- Ford
- GIT
- Glicar
- Godmar
- Hico
- Holts
- Jasol
- Jelly Belly
- K2
- Knecht
- Liqui Moly
- Lotos
- MA Professional
- MA proffesional
- Mann
- Mobil
- Moje Auto
- Mol
- Motul
- Murska
- Naftochem
- Narva
- Ogniochron
- Opel
- Organika
- Orlen
- Osram
- Pemco
- Philips
- Plak
- Prestone
- Qualitium
- Repsol
- Rotor
- Shell
- Silesia
- Sonax
- Stp
- Texaco
- Total
- Valvoline
- Virage
- WD40
- Wunder Baum
- Xeramic
- Avia
- Bondini
- Kleen Flo
- 0W-16
- 0W-20
- 0W-30
- 0W-40
- 5W-20
- 5W-30
- 5W-40
- 5W-50
- 10W-30
- 10W-40
- 10W-50
- 10W-60
- 15W-40
- 15W-50
- 20W-20
- 20W-40
- 20W-50
- 10W
- 30W
- 75W
- 75W-80
- 75W-90
- 75W-140
- 80W-90
- 80W-110
- 80W-140
- 85W-90
- 85W-140
- ISO VG 32
- ISO VG 46
- ISO VG 68
- ISO VG 150
- ISO VG 220
- ISO VG 460
- C6
- CB
- CC
- CD
- CF-2
- CF-4
- CG-4
- CH-4
- CI-4
- CI-4+
- CJ-4
- CJ-4 PLUS
- CK-4
- GL-3
- GL-4
- GL-4 PLUS
- GL-4+
- GL-5
- GL-5 LS
- LS
- MT-1
- SA
- SC
- SD
- SF
- SG
- SH
- SJ
- SL
- SM
- SN PLUS
- SN-PLUS
- SN-RC
- SN+
- SP
- SP RC
- TA
- TA/TB
- TB
- TC
- A1/B1
- A3
- A3/B3
- A3/B4
- A3/B4-08
- A5
- A5/B5
- B2/B3
- C1
- C2
- C3
- C4
- E11
- E2
- E3
- E4
- E5
- E6
- E7
- E8
- E9
- GF-4
- GF-5
- Allison C4
- BMW Longlife 01
- BMW Longlife 04
- BMW Longlife 14 FE+
- BMW Longlife 17 FE+
- Case New Holland MAT 3525
- Case New Holland MAT 3540
- Caterpillar ECF-2
- Caterpillar TO-2
- CES 20076
- CES 20077
- CES 20078
- CES 20086
- Chrysler MS-10725
- Chrysler MS-11106
- Chrysler MS-12145
- Chrysler MS-12991
- DAF LD
- Deutz-Allis PF821
- Dexron II D
- Dexron III G
- DIN 51524 1
- DIN 51524 2
- DIN 51524 3
- DIN 51524 3 HVLP
- Eaton Vickers I-280-S
- Eaton Vickers I-286-S
- Eaton Vickers M-2950-S
- Fiat 9.55535-CR1
- Fiat 9.55535-D2
- Fiat 9.55535-DM1
- Fiat 9.55535-DS1
- Fiat 9.55535-G1
- Fiat 9.55535-G2
- Fiat 9.55535-GH2
- Fiat 9.55535-GS1
- Fiat 9.55535-GSX
- Fiat 9.55535-H2
- Fiat 9.55535-H3
- Fiat 9.55535-M2
- Fiat 9.55535-N2
- Fiat 9.55535-S1
- Fiat 9.55535-S2
- Fiat 9.55535-S3
- Fiat 9.55535-T2
- Fiat 9.55535-Z2
- Ford ESN M2C159-B/C
- Ford ESN-M2C86-C
- Ford New Holland FNHA-2-C-201.00
- Ford WSS-M2C153E
- Ford WSS-M2C913-A
- Ford WSS-M2C913-B
- Ford WSS-M2C913-C
- Ford WSS-M2C913-D
- Ford WSS-M2C917-A
- Ford WSS-M2C927-A
- Ford WSS-M2C947-B1
- Ford WSS-M2C948-B
- Ford WSS-M2C950-A
- Ford WSS-M2C952-A1
- Ford WSS-M2C961-A1
- Ford WSS-M2C962-A1
- GM 6094M
- GM Dexos 1 Gen 3
- GM Dexos 2
- GM LL-A-025
- GM LL-B-025
- ILSAC GF-4
- ILSAC GF-5
- ILSAC GF-6A
- ILSAC GF-6B
- ISO 11158-HL
- ISO 11158-HV
- ISO 6743-4
- ISO L-HV
- IVECO TLS E6
- JASO MA-2
- JI Case MS 1204
- JI Case MS 1207
- JI Case MS 1209
- John Deere J20C
- John Deere JDM J20C
- John Deere JDM J27
- Kubota UDT Fluid
- MACK EO M PLUS
- MACK EO N
- MACK EO S 4.5
- MAN 271
- MAN 3271-1
- MAN 3275-1
- MAN 339 V1
- MAN 3477
- MAN 3677
- MAN 3777
- Massey-Ferguson M1127B
- Massey-Ferguson M1135
- Massey-Ferguson M1143
- Massey-Ferguson M1144
- Massey-Ferguson M1145
- MB 226.5
- MB 226.51
- MB 226.52
- MB 228.1
- MB 228.3
- MB 228.51
- MB 228.52
- MB 229.1
- MB 229.3
- MB 229.31
- MB 229.5
- MB 229.51
- MB 229.52
- MB 229.6
- MB 229.72
- MB 236.9
- MIL L 2105D
- MT-1
- MTU 2
- NH 410B
- NO-91-A231: 1998
- Opel OV0401547
- Porsche A40
- Porsche C20
- Porsche C30
- PSA B71 2290
- PSA B71 2294
- PSA B71 2295
- PSA B71 2296
- PSA B71 2300
- PSA B71 2312
- RENAULT RLD-2
- RN 0700
- RN 0710
- RN 0720
- RN 17
- RN 17 FE
- RT RLD-2
- RT RLD-3
- SCANIA LDF-4
- STJLR.03.5003
- STJLR.03.5004
- STJLR.03.5006
- STJLR.03.5007
- STJLR.51.5122
- TEDOM 258-3
- Valtra G2-08
- VCE WB101
- Voith H55.6335
- VOLVO VCC 95200356
- VOLVO VCC 95200377
- VOLVO VCC RBS0-2AE
- VOLVO VDS-3
- VOLVO WB101
- VW 501.01
- VW 502.00
- VW 503.00
- VW 503.01
- VW 504.00
- VW 505.00
- VW 505.01
- VW 506.00
- VW 507.00
- VW 508.00
- VW 509.00
- ZETOR
- ZF TE-ML 06B
- ZF TE-ML 06C
- ZF TE-ML 07B
- VOLVO VDS-4.5
- 350 ml
- 47 kg
- 18 g
- 20 g
- 40 g
- 70 g
- 100 g
- 120 g
- 200 g
- 250 g
- 280 g
- 300 g
- 350 g
- 400 g
- 420 g
- 450 g
- 500 g
- 750 g
- 800 g
- 970 g
- 1 kg
- 2 kg
- 4,5 kg
- 5 kg
- 9 kg
- 10 kg
- 17 kg
- 18 kg
- 26 kg
- 40 kg
- 50 kg
- 170 kg
- 180 kg
- 185 kg
- 8 ml
- 25 ml
- 30 ml
- 50 ml
- 60 ml
- 80 ml
- 150 ml
- 170 ml
- 200 ml
- 250 ml
- 280 ml
- 300 ml
- 310 ml
- 355 ml
- 400 ml
- 433 ml
- 444 ml
- 450 ml
- 500 ml
- 600 ml
- 670 ml
- 700 ml
- 750 ml
- 770 ml
- 946 ml
- 950 ml
- 1 l
- 2 l
- 3 l
- 4 l
- 4,5 l
- 5 l
- 10 l
- 20 l
- 30 l
- 60 l
- 200 l
- 205 l
- 208 l
- 1000 l
- Czarny
- Guma balonowa
- Lemon
- Nowy samochód
- Ocean
- Truskawka
- Wanilia
- 12 V
- 24 V
- 5W
- 55W
- 60/55W
- 70W
- 75/70W
- 80W
- 100W
- P14.5s
- P43t-38
- PK22s
- PX26d
- W2,1x9,5D
- Na stanie
- Brak
Zastosuj filtr
- Płyny do chłodnic
- Syntetyczny
- Półsyntetyczny
- Mineralny
- 2-suwowe
- 4-suwowe
- Automatyczne skrzynie biegów
- Manualne skrzynie biegów
- Maszyny budowlane
- Mechanicznie zautomatyzowane
- Mosty napędowe
- Napędy spiralne
- Napędy zębate
- Obróbka metali
- Obróbka plastyczna
- Olej do przekładni przemysłowych
- Olej maszynowy
- Oleje do przekładni przemysłowych
- Oleje obróbcze
- Oleje przekładniowe
- Oleje przekładniowo-hydrauliczne
- Oleje przemysłowe
- Oleje specjalistyczne
- Płyny hamulcowe
- Przekładnia przemysłowa
- Przemysł spożywczy
- Rolnictwo / Ogrodnictwo
- Samochody ciężarowe
- Samochody osobowe
- Urządzenia budowlane i górnicze
- AmbiPur
- Atas
- Autoland
- Axe
- Boll
- Borygo
- Brumm
- Carlube
- Carmotion
- CarPlan
- Castrol
- Elf
- Filtron
- Ford
- GIT
- Glicar
- Godmar
- Hico
- Holts
- Jasol
- Jelly Belly
- K2
- Knecht
- Liqui Moly
- Lotos
- MA Professional
- MA proffesional
- Mann
- Mobil
- Moje Auto
- Mol
- Motul
- Murska
- Naftochem
- Narva
- Ogniochron
- Opel
- Organika
- Orlen
- Osram
- Pemco
- Philips
- Plak
- Prestone
- Qualitium
- Repsol
- Rotor
- Shell
- Silesia
- Sonax
- Stp
- Texaco
- Total
- Valvoline
- Virage
- WD40
- Wunder Baum
- Xeramic
- Avia
- Bondini
- Kleen Flo
- 0W-16
- 0W-20
- 0W-30
- 0W-40
- 5W-20
- 5W-30
- 5W-40
- 5W-50
- 10W-30
- 10W-40
- 10W-50
- 10W-60
- 15W-40
- 15W-50
- 20W-20
- 20W-40
- 20W-50
- 10W
- 30W
- 75W
- 75W-80
- 75W-90
- 75W-140
- 80W-90
- 80W-110
- 80W-140
- 85W-90
- 85W-140
- ISO VG 32
- ISO VG 46
- ISO VG 68
- ISO VG 150
- ISO VG 220
- ISO VG 460
- C6
- CB
- CC
- CD
- CF-2
- CF-4
- CG-4
- CH-4
- CI-4
- CI-4+
- CJ-4
- CJ-4 PLUS
- CK-4
- GL-3
- GL-4
- GL-4 PLUS
- GL-4+
- GL-5
- GL-5 LS
- LS
- MT-1
- SA
- SC
- SD
- SF
- SG
- SH
- SJ
- SL
- SM
- SN PLUS
- SN-PLUS
- SN-RC
- SN+
- SP
- SP RC
- TA
- TA/TB
- TB
- TC
- A1/B1
- A3
- A3/B3
- A3/B4
- A3/B4-08
- A5
- A5/B5
- B2/B3
- C1
- C2
- C3
- C4
- E11
- E2
- E3
- E4
- E5
- E6
- E7
- E8
- E9
- GF-4
- GF-5
- Allison C4
- BMW Longlife 01
- BMW Longlife 04
- BMW Longlife 14 FE+
- BMW Longlife 17 FE+
- Case New Holland MAT 3525
- Case New Holland MAT 3540
- Caterpillar ECF-2
- Caterpillar TO-2
- CES 20076
- CES 20077
- CES 20078
- CES 20086
- Chrysler MS-10725
- Chrysler MS-11106
- Chrysler MS-12145
- Chrysler MS-12991
- DAF LD
- Deutz-Allis PF821
- Dexron II D
- Dexron III G
- DIN 51524 1
- DIN 51524 2
- DIN 51524 3
- DIN 51524 3 HVLP
- Eaton Vickers I-280-S
- Eaton Vickers I-286-S
- Eaton Vickers M-2950-S
- Fiat 9.55535-CR1
- Fiat 9.55535-D2
- Fiat 9.55535-DM1
- Fiat 9.55535-DS1
- Fiat 9.55535-G1
- Fiat 9.55535-G2
- Fiat 9.55535-GH2
- Fiat 9.55535-GS1
- Fiat 9.55535-GSX
- Fiat 9.55535-H2
- Fiat 9.55535-H3
- Fiat 9.55535-M2
- Fiat 9.55535-N2
- Fiat 9.55535-S1
- Fiat 9.55535-S2
- Fiat 9.55535-S3
- Fiat 9.55535-T2
- Fiat 9.55535-Z2
- Ford ESN M2C159-B/C
- Ford ESN-M2C86-C
- Ford New Holland FNHA-2-C-201.00
- Ford WSS-M2C153E
- Ford WSS-M2C913-A
- Ford WSS-M2C913-B
- Ford WSS-M2C913-C
- Ford WSS-M2C913-D
- Ford WSS-M2C917-A
- Ford WSS-M2C927-A
- Ford WSS-M2C947-B1
- Ford WSS-M2C948-B
- Ford WSS-M2C950-A
- Ford WSS-M2C952-A1
- Ford WSS-M2C961-A1
- Ford WSS-M2C962-A1
- GM 6094M
- GM Dexos 1 Gen 3
- GM Dexos 2
- GM LL-A-025
- GM LL-B-025
- ILSAC GF-4
- ILSAC GF-5
- ILSAC GF-6A
- ILSAC GF-6B
- ISO 11158-HL
- ISO 11158-HV
- ISO 6743-4
- ISO L-HV
- IVECO TLS E6
- JASO MA-2
- JI Case MS 1204
- JI Case MS 1207
- JI Case MS 1209
- John Deere J20C
- John Deere JDM J20C
- John Deere JDM J27
- Kubota UDT Fluid
- MACK EO M PLUS
- MACK EO N
- MACK EO S 4.5
- MAN 271
- MAN 3271-1
- MAN 3275-1
- MAN 339 V1
- MAN 3477
- MAN 3677
- MAN 3777
- Massey-Ferguson M1127B
- Massey-Ferguson M1135
- Massey-Ferguson M1143
- Massey-Ferguson M1144
- Massey-Ferguson M1145
- MB 226.5
- MB 226.51
- MB 226.52
- MB 228.1
- MB 228.3
- MB 228.51
- MB 228.52
- MB 229.1
- MB 229.3
- MB 229.31
- MB 229.5
- MB 229.51
- MB 229.52
- MB 229.6
- MB 229.72
- MB 236.9
- MIL L 2105D
- MT-1
- MTU 2
- NH 410B
- NO-91-A231: 1998
- Opel OV0401547
- Porsche A40
- Porsche C20
- Porsche C30
- PSA B71 2290
- PSA B71 2294
- PSA B71 2295
- PSA B71 2296
- PSA B71 2300
- PSA B71 2312
- RENAULT RLD-2
- RN 0700
- RN 0710
- RN 0720
- RN 17
- RN 17 FE
- RT RLD-2
- RT RLD-3
- SCANIA LDF-4
- STJLR.03.5003
- STJLR.03.5004
- STJLR.03.5006
- STJLR.03.5007
- STJLR.51.5122
- TEDOM 258-3
- Valtra G2-08
- VCE WB101
- Voith H55.6335
- VOLVO VCC 95200356
- VOLVO VCC 95200377
- VOLVO VCC RBS0-2AE
- VOLVO VDS-3
- VOLVO WB101
- VW 501.01
- VW 502.00
- VW 503.00
- VW 503.01
- VW 504.00
- VW 505.00
- VW 505.01
- VW 506.00
- VW 507.00
- VW 508.00
- VW 509.00
- ZETOR
- ZF TE-ML 06B
- ZF TE-ML 06C
- ZF TE-ML 07B
- VOLVO VDS-4.5
- Czarny
- Guma balonowa
- Lemon
- Nowy samochód
- Ocean
- Truskawka
- Wanilia
- 12 V
- 24 V
- 5W
- 55W
- 60/55W
- 70W
- 75/70W
- 80W
- 100W
- P14.5s
- P43t-38
- PK22s
- PX26d
- W2,1x9,5D
- 350 ml
- 47 kg
- 18 g
- 20 g
- 40 g
- 70 g
- 100 g
- 120 g
- 200 g
- 250 g
- 280 g
- 300 g
- 350 g
- 400 g
- 420 g
- 450 g
- 500 g
- 750 g
- 800 g
- 970 g
- 1 kg
- 2 kg
- 4,5 kg
- 5 kg
- 9 kg
- 10 kg
- 17 kg
- 18 kg
- 26 kg
- 40 kg
- 50 kg
- 170 kg
- 180 kg
- 185 kg
- 8 ml
- 25 ml
- 30 ml
- 50 ml
- 60 ml
- 80 ml
- 150 ml
- 170 ml
- 200 ml
- 250 ml
- 280 ml
- 300 ml
- 310 ml
- 355 ml
- 400 ml
- 433 ml
- 444 ml
- 450 ml
- 500 ml
- 600 ml
- 670 ml
- 700 ml
- 750 ml
- 770 ml
- 946 ml
- 950 ml
- 1 l
- 2 l
- 3 l
- 4 l
- 4,5 l
- 5 l
- 10 l
- 20 l
- 30 l
- 60 l
- 200 l
- 205 l
- 208 l
- 1000 l
- Na stanie
- Brak
- Na zamówienie
Płyny do chłodnic
Płyny do chłodnic to specjalne substancje chłodzące, które są używane do obniżania temperatury silnika lub innego urządzenia, które wymaga chłodzenia. Płyny te zazwyczaj składają się z mieszaniny wody z dodatkiem inhibitorów korozji, przeciwutleniaczy i innych substancji, które zapobiegają powstawaniu osadów i korozji w układzie chłodzenia.
Rola płynu do chłodnic
Płyny do chłodnic mają bardzo ważną rolę w utrzymaniu odpowiedniej temperatury silnika lub innego urządzenia. W trakcie pracy silnika, w wyniku spalania paliwa, powstaje duża ilość ciepła, które musi być skutecznie odprowadzone. Płyny do chłodnic pełnią rolę nośnika ciepła, czyli przenoszą ciepło z silnika do chłodnicy, gdzie jest odprowadzane na zewnątrz pojazdu za pomocą układu chłodzenia.
Ważne jest, aby wybierać odpowiedni płyn do chłodnic, który jest zalecany przez producenta pojazdu lub urządzenia. Niewłaściwy płyn może prowadzić do powstawania korozji, osadów i innych uszkodzeń w układzie chłodzenia, co może skutkować uszkodzeniem silnika lub innego urządzenia. Dlatego zaleca się regularne sprawdzanie stanu płynu chłodniczego oraz jego wymianę zgodnie z zaleceniami producenta.
Co ile wymieniać płyn do chłodnic
Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj pojazdu, sposób eksploatacji, warunki klimatyczne, jakość płynu i wiele innych. Zazwyczaj jednak producenci zalecają wymianę płynu chłodniczego co 2–5 lat lub co określoną liczbę kilometrów przebiegu pojazdu (zazwyczaj jest to około 60 000-100 000 km).
Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan płynu chłodniczego, ponieważ jeśli zostanie zanieczyszczony lub straci swoje właściwości, może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika lub układu chłodzenia. Jeśli płyn chłodniczy jest zbyt brudny lub przeterminowany, może prowadzić do powstawania osadów, a także może doprowadzić do zatykania rurek i przewodów w układzie chłodzenia.
Jeśli zauważysz, że płyn chłodniczy jest brudny, zmienia kolor lub ma nieprzyjemny zapach, należy natychmiast wymienić go na nowy. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów z układem chłodzenia, zawsze warto skonsultować się z mechanikiem lub serwisem samochodowym.