zuzu v1 250

Oleje silnikowe 10W50

Kategoria
    Producent
    Baza
    Lepkość
    API
    ACEA
    Norma
    Przeznaczenie
    Pojemność
    Zapach
    Napięcie
    Moc
    Podstawa
    Na stanie
    Zastosuj filtr
    Kategoria
    Baza
    Przeznaczenie
    Producent
    Lepkość
    API
    ACEA
    Norma
    Zapach
    Napięcie
    Moc
    Podstawa
    Pojemność
    Na stanie

    Wyświetlanie wszystkich wyników: 5

    Olej silnikowy 10W50

    Olej silnikowy 10W50 często zalecany do stosowania w silnikach motocyklowych oraz wyczynowych samochodach, gdzie silnik jest poddawany ekstremalnym obciążeniom. Zapewnia wyjątkową ochronę i wydajność nawet w najbardziej wymagających warunkach. Pełni syntetyczny olej silnikowy 10W50 charakteryzuje się doskonałymi właściwościami smarującymi, co przekłada się na płynniejszą pracę silnika i lepszą ochronę przed zużyciem. Dzięki szerokiemu zakresowi lepkości, oleje zapewniają niezawodną ochronę przy różnych temperaturach pracy, od bardzo niskich do bardzo wysokich, co jest kluczowe podczas długich tras lub intensywnego użytkowania na torze wyścigowym.

    Wybierając olej o lepkości 10W50, warto dobierać produkty od renomowanych producentów, które spełniają lub przewyższają normy i standardy jakości, takie jak API. W ofercie rynkowej dostępne są także oleje o innych klasach lepkości, takie jak 10W40 czy 5W40, jednak 10W50 oferuje szczególnie dobrą równowagę pomiędzy ochroną a wydajnością dla silników czterosuwowych i przekładniowych, które są szczególnie narażone na wysokie temperatury i obciążenia.

    Dla tych, którzy poszukują specyficznych rozwiązań olejowych dla swoich pojazdów, zuzu.com.pl oferuje szeroki wybór olejów silnikowych, w tym pełni syntetycznych do zastosowań wyczynowych i zapewniają wysoką jakość oraz niezawodność w ochronie silnika.

    Olej silnikowy 10w50 – zastosowanie

    Olej silnikowy 10W50, zwykle pełni syntetyczny, jest zaprojektowany dla zaawansowanych silników wymagających wysokiej ochrony i wydajności. Specyfikacja odnosi się do zakresu lepkości oleju, gdzie „10W” wskazuje na zachowanie oleju w niskich temperaturach (W od Winter – zima), a „50” określa lepkość oleju w wysokich temperaturach pracy silnika, co wskazuje na jego zdolność do zapewnienia ochrony w szerokim zakresie temperatur.

    Zalety:

    • Doskonała ochrona silnika przy ekstremalnych temperaturach i wysokich obciążeniach.
    • Poprawa efektywności paliwowej i lepsze osiągi silnika dzięki zmniejszeniu tarcia wewnętrznego.
    • Zachowanie właściwości smarnych nawet w wysokich temperaturach pracy.
    • Zaawansowane dodatki przeciwzużyciowe chroniące kluczowe elementy silnika.

    Zastosowanie:

    • Idealny dla motocykli wyczynowych, samochodów sportowych i innych pojazdów wysokowydajnych.
    • Zalecany dla silników benzynowych, a także niektórych typów silników Diesla, gdzie producent pojazdu dopuszcza stosowanie oleju o tej lepkości.

    Przy wyborze oleju 10W-50 ważne jest, aby zwrócić uwagę na specyfikacje i zalecenia producenta pojazdu, aby zapewnić maksymalną kompatybilność i ochronę silnika.

    Olej 10w50 – specyfikacja

    Olej 10W50, ze względu na swoje specyficzne właściwości i zastosowania, mogą spełniać różne klasyfikacje API i ACEA, które określają ich jakość, właściwości oraz zastosowanie. Klasyfikacje te są kluczowe dla określenia, w jakich silnikach i warunkach dany olej może być używany.

    Klasyfikacje API:

    • API SG – Przeznaczony dla starszych silników benzynowych, oferuje ochronę przed utlenianiem, osadami i korozją, odpowiedni do jednostek bez nowoczesnych systemów emisji.
    • API SH – Specyfikacja zapewniająca lepszą ochronę przed nagarem i oksydacją, wspiera kompatybilność z układami katalitycznymi w silnikach benzynowych.
    • API SJ – Odpowiedni do nowoczesnych silników benzynowych, gwarantuje lepsze właściwości ochronne w wysokich temperaturach oraz redukcję zużycia oleju.
    • API SL – Ulepszona specyfikacja dla silników benzynowych, zapewnia zwiększoną ochronę przed zużyciem oraz lepszą stabilność w ekstremalnych warunkach pracy.
    • API SM – Dedykowany nowoczesnym silnikom benzynowym, szczególnie z turbodoładowaniem, oferuje zaawansowaną ochronę przed osadami, korozją i oksydacją.

    Klasyfikacje ACEA:

    • ACEA A3/B4: Zaprojektowane dla silników benzynowych i Diesla z turbodoładowaniem i bez, gdzie wymagana jest wysoka ochrona przed zużyciem oraz zdolność do pracy w długich cyklach olejowych.

    Klasyfikacje ACEA i API dla olejów 10W50, mogą się różnić w zależności od konkretnego produktu i producenta. Ważne jest, aby zawsze sprawdzać specyfikacje i zalecenia producenta pojazdu przed wyborem oleju, aby zapewnić kompatybilność i optymalną ochronę silnika. Oleje Total Quartz Racing 10W50 lub Motul 5100 10W50 4T są często wybierane ze względu na ich zdolność do pracy w szerokim zakresie temperatur oraz zapewnienie ochrony w ekstremalnych warunkach, co czyni je idealnym wyborem dla wysokowydajnych silników benzynowych, motocykli wyczynowych, a także w pewnych przypadkach dla silników Diesla.