E8
ACEA E8
Acea E8 charakteryzuje się jako specyfikacja dla wysokiej klasy silników wysokoprężnych, które odpowiadają wymogom norm emisji spalin Euro VI i wcześniejszym. Specyfikacja jest dostosowana do bardzo ekstremalnych warunków operacyjnych, w tym do wydłużonych okresów między wymianami oleju. Oleje te są kompatybilne z silnikami wyposażonymi w system recyrkulacji spalin (EGR), zarówno z filtrami cząstek stałych DPF jak i bez nich, a także z układami katalizatorów SCR.
Specyfikacje ACEA E8
Nowa kategoria ACEA E8 jest rekomendowana przede wszystkim dla silników wyposażonych w DPF, przystosowana do olejów o niskiej zawartości siarki. Oleje spełniające standard ACEA E11, choć podobne, są rekomendowane dla silników wysokoprężnych, które spełniają normy emisji Euro VI i wcześniejsze, ale pracują w mniej wymagających warunkach niż te, dla których przewidziano ACEA E8. Oleje te są odpowiednie do użytku w silnikach z DPF lub bez nich, w większości silników z EGR oraz w większości silników wyposażonych w układy redukcji tlenków azotu NOx SCR.