MB 228.51
Norma MB 228.51
MB 228.51 to jedna z bardziej zaawansowanych specyfikacji olejów silnikowych stworzonych przez Mercedesa-Benz. Norma przeznaczona do nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w systemy poobiegowe spalin, takie jak filtry cząstek stałych (DPF). Wprowadzenie normy stanowi odpowiedź Mercedesa na rosnące wymagania dotyczące emisji spalin i ochrony środowiska.
W porównaniu z wcześniejszymi normami, takimi jak MB 228.3, specyfikacja MB 228.51 skupia się bardziej na zredukowaniu emisji szkodliwych składników spalin i zapewnieniu długotrwałej ochrony dla zaawansowanych systemów poobiegowych spalin. Jest to wyraźny dowód na ewolucję technologii olejów silnikowych i dostosowanie ich do nowoczesnych technologii silnikowych.
Cechy normy MB 228.51
Oleje spełniające normę MB 228.51 charakteryzują się niską zawartością popiołu siarczanowego, fosforu i siarki (tzw. niskopopielowe oleje). Dzięki minimalizują ryzyko zablokowania i uszkodzenia filtrów cząstek stałych (DPF) oraz innych systemów redukcji emisji. Ponadto, posiadają doskonałe właściwości antyoksydacyjne, pozwalając na dłuższe interwały wymiany oleju, nawet w trudnych warunkach eksploatacji.
W porównaniu z innymi normami, takimi jak MB 228.3 czy nawet MB 228.5, MB 228.51 kładzie nacisk na ochronę zaawansowanych systemów poobiegowych spalin i jest bardziej dostosowana do wymagań nowoczesnych silników Diesla. Oleje spełniające normę zapewniają nie tylko doskonałą ochronę silnika, ale także przyczyniają się do obniżenia emisji szkodliwych składników spalin.
Zastosowanie normy MB 228.51
Oleje zgodne z normą MB 228.51 są rekomendowane głównie dla nowoczesnych silników Diesla Mercedesa-Benz, które są wyposażone w systemy poobiegowe spalin, w tym w filtry cząstek stałych. Używanie olejów spełniających normę gwarantuje optymalne działanie tych systemów i zapewnia dłuższą ich żywotność.
Kierowcy i operatorzy flot, którzy wybierają oleje z normą MB 228.51, mogą liczyć na dłuższe interwały wymiany oleju oraz niższą emisję szkodliwych składników spalin. Specyfikacja stworzona dla nowoczesnych silników Mercedesa-Benz.