0W-8
Lepkość 0W-8
Nowoczesne smary o ultraniskiej lepkości, opracowane aby spełniać wymagania współczesne, wysoko wyspecjalizowane silniki. Oznaczenie 0W-8 wskazuje na wyjątkową płynność oleju w niskich temperaturach (klasa 0W) oraz minimalną lepkość w wysokich temperaturach (klasa 8), co czyni go jednym z najlżejszych olejów silnikowych dostępnych na rynku.
W porównaniu do standardów takich jak 0W-20 czy 0W-16, norma 0W-8 charakteryzuje się jeszcze mniejszym oporem przepływu, co przekłada się na lepszą efektywność paliwową oraz zmniejszoną emisję dwutlenku węgla.
Oleje 0W-8 zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach hybrydowych oraz najnowszych generacjach samochodów benzynowych, gdzie priorytetem jest redukcja strat energii i maksymalizacja wydajności silnika.
Oleje z lepkością 0W-8
Produkty w klasie lepkości 0W-8 są szczególnie rekomendowane przez producentów pojazdów azjatyckich, takich jak Toyota czy Honda, które wymagają stosowania olejów o ekstremalnie niskiej lepkości. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologicznie baz olejowych i dodatków uszlachetniających, oleje 0W-8 zapewniają doskonałą ochronę przed zużyciem, pomimo minimalnej grubości filmu olejowego.
W porównaniu z innymi olejami, np. 0W-20, norma 0W-8 wykazuje większą oszczędność paliwa, w warunkach miejskich i podczas pracy silnika na biegu jałowym. Jednak z uwagi na ultracienką warstwę smarującą, oleje 0W-8 są dedykowane wyłącznie silnikom zaprojektowanym do pracy z takimi parametrami. Stosowanie tych olejów w jednostkach niewymagających tej normy może skutkować nieodpowiednim smarowaniem i szybszym zużyciem elementów mechanicznych.
Zastosowanie lepkości 0W-8
Oleje 0W-8 są idealnym wyborem dla pojazdów, które eksploatowane są w ekstremalnych warunkach temperaturowych, zapewniając niezawodny rozruch nawet w temperaturach sięgających -40°C.
Norma 0W-8 jest istotna w silnikach, które wykorzystują systemy Start-Stop, ponieważ minimalna lepkość pozwala na szybkie smarowanie kluczowych komponentów podczas częstego wyłączania i ponownego uruchamiania silnika. W porównaniu do normy 0W-16, 0W-8 gwarantuje jeszcze wyższą efektywność energetyczną, jednocześnie zapewniając spełnienie norm emisji CO2 wymaganych przez najnowsze przepisy.